Trobada amb components de l’Ajuntament

La trobada amb l’Ajuntament va ser una iniciativa de les assignatures de Ciències Socials, Valors i Ciutadania, Llengua Castellana i Religió, per als alumnes de segon d’ESO.
Des de les diferents àrees s’han treballat textos per tal de valorar la democràcia, com funciona la política estatal i local, el valor del respecte mutu, imprescindible per a la convivència i conscienciar-los del que significa ser un bon ciutadà. Els alumnes de segon C varen muntar el Parlament de la classe, activitat conjunta d’ ètica i religió, en què la classe es dividia en partits polítics i feien les seves propostes.
Com a cloenda d’aquestes activitats diverses ens va semblar adient que els nens experimentessin i participessin de la política local.
L’Ajuntament va accedir-hi encantat i hi van participar l’Alcalde, el Sr. Joan Mora, i diferents regidors del govern i l’oposició:  Joan Rubal, Albert Plana,  Carles Bartomeu,  Carles Sánchez, Lluís Nogueres i Raquel Begines
Vam fer una enquesta per tal de valorar l’activitat i la resposta dels nens va ser molt positiva i després de preparar un dossier vam jugar al Kahoot per a comprovar que ho havien assimilat.
Francament, tan la perspectiva de L’ajuntament com la dels professors i alumnes implicats va ser molt positiva i estem treballant de la mà per tornar-la a repetir l’any vinent.

Carmen Javaloy

Activitat Ciutadania I Valors