Sortida a Elne i Collioure

El passat 27 d’abril, els grups de 3r i 4t de l’optativa de llengua francesa van viatjar fins a Elne. La guia de la Maternité suisse d’Elne ens va explicar la tasca humanitària portada a terme entre els anys 1939 i 1944 per Elisabeth Eidenbenz i el seu equip sanitari. Els alumnes van escoltar amb atenció la gran tasca realitzada per Elisabeth, lluitant contra la mortalitat infantil i ajudant a milers de mares i als seus infants víctimes de la guerra. Visitem l’edifici i gaudim de les magnífiques vistes des de la cúpula de vidre, del també conegut com a château d’en Bardou.

Deixant enrere la tranquil·litat dels camps d’Elne, acabem la jornada a Collioure. Un any més visitem la tomba d’Antonio Machado «Entre los jazmines y las rosas blancas». Admirem els tallers dels pintors, el castell, el campanar, el molí, comprem gelats i, en definitiva, passem una bona estona.

«Notre volonté a été de récupérer ce lieu en même temps que les valeurs qui l’ont habité, nous pensons en effet que le monde ne peut se concevoir sans culture, sans idéaux, sans humanisme, sans solidarité, sans fraternité».

Postface de Nicolas Garcia in Tristan Castanier i Palau, Femmes en exil…, op. cit., p.184.

Elne-Collioure