Taller de música electrònica

QUÈ S’ESTÀ CUINANT A L’OPTATIVA DE MÚSICA DE 4t D’ESO?

Des de mitjans del mes d’abril, tot just en començar el tercer trimestre de curs, els alumnes de 4t de l’ESO que cursen l’optativa de música estan realitzant un taller setmanal de música electrònica. El taller pràctic amplia el currículum de la matèria i reforça la competència artística en la dimensió d’expressió, interpretació i creació.

L’activitat consisteix en un apropament al món de la música electrònica mitjançant el coneixement dels diferents instruments emprats al llarg de la història d’aquest estil musical, la qual s’està realitzant al llarg del tercer trimestre del curs 2017/2018, en sessions setmanals, una per setmana, fins a fi de curs. Els alumnes aprenen a programar samplers, caixes de ritmes i sintetitzadors de tot tipus, realitzant diferents pràctiques musicals al mateix institut.

L’objectiu del taller és que els alumnes treballin la creació i expressió musical a través de la música electrònica, sent aquests mateixos alumnes els protagonistes principals de les seves creacions i interpretacions.

Aquesta activitat està organitzada des del seminari de Música de l’IES Llavaneres i és impartida pels formadors Àlex Rodríguez i Mª del Mar Poyatos, tots dos professors de música de l’Escola Municipal de Música de Llavaneres, col·laborant estretament tots dos centres educatius amb l’objectiu de promoure el coneixement musical de manera transversal.

Esperem que aquesta primera experiència de col·laboració entre tots dos centres tingui continuïtat en propers cursos i serveixi als alumnes de l’IES Llavaneres com a una iniciació de coneixement de la música electrònica i puguin tenir continuïtat en estudis posteriors de cicles formatius tant de vídeo, DJ i so, així com de tècnic de so, grau superior de sonologia o, simplement que puguin tenir un contacte directe amb la creació musical i els hi serveixi com a experiència complementària a la seva formació acadèmica.

Taller Música Electrònica

Flickr Album Gallery Powered By: WP Frank