Sortida a Céret i Collioure

El dia 3 de maig els grups de 3r i 4t de l’optativa de francès van visitar les poblacions franceses de Céret i Collioure.

A Céret, població coneguda per les seves cireres i el marbre blanc, el cel grisenc contrastava amb els colors de l’interior del Musée d’art moderne. Com el nom de l’exposició de Marc Chagall indica, la couleur tombée du ciel, els colors imperaven arreu. Els alumnes van poder contemplar, entre d’altres, la representació dels paisatges de Céret i Paris, de la mà d’una gran quantitat d’artistes que varen residir o fer estades a Céret. Una bona manera d’entendre la confluència de cultures.

A Collioure, vam visitar la tomba d’Antonio Machado. Sota els paraigües dels alumnes de 4rt, varen sonar els versos d’alguns dels seus poemes. Li deixem «el buen perfume de la hierbabuena, y de la buena albahaca». Després, vam pujar fins al molí històric de Collioure, encara avui en dia en funcionament. Els alumnes de 3r ens van il·lustrar amb la història del château royal i del moviment artístic del fauvisme. Les platges ens obsequiaren amb les vistes d’un magnífic veler i amb la troballa d’un bernat ermità. Els nois i noies es van espavilar força bé per comunicar-se amb els sempre gentils botiguers/es de la població.

Entre crêpes, galettes i gelats ens acomiadem de Collioure un curs més. Marxem amb la il·lusió de tornar-hi.

Petite pluie de mai, tout le monde est gai.

Dicton ardéchois