ACCIONS CANTINA NOVEMBRE 2019

UNA VIDA SENSE PLÀSTICS

Hem decidit canviar les ampolles d’aigua de plàstic per ampolles de cartró, que després també es poden utilitzar com a test. També un missatge dels que posa a l’ampolla es que els taps es poden separar i donar-los a alguna fundació.

CUIDEM LA CANTINA

La nostra idea, ha sigut crear un cartell en el que surten dos persones dialogant mentre mengen assegudes. El que volem proposar, es que la gent es senti bé a les taules i no a sobre d’on es menja.

PAPER A LA BROSSA

El nostre projecte explica el següent missatge: el paper s’ha de llençar a la paperera i no pas al terra, perquè ens acostumem a llençar el paper a terra i això embruta la cantina.

NO VOLEM TANTA TERTÚLIA

Nosaltres creiem que a l’hora del pati, dins la cantina es crea un impacte de soroll i un enrenou degut a la falta d’ordre que tenim els alumnes a l’hora de demanar i comprar l’esmorzar. Un Altre problema, es que hi ha una falta de respecte, ja que hi ha gent que es cola davant d’alumnes que portaven més estona esperant que el seu torn arribi. EL CARTELL Hem decidit fer un cartell per a penjar-lo a algun espai visible de la cantina i que així els alumnes puguin llegir-lo i que es creï un espai més ordenat a la cantina i un ambient de respecte entre tots els joves.

NO M’AIXAFIS!

El nostre treball consisteix en el dibuix d’una persona amb les mans cap amunt perquè ningú se li assegui a sobre. És per intentar que els alumnes no s’asseguin a sobre de les taules de la cantina alhora de lleure. El dibuix s’enganxaria a sobre de les taules.

LA TEVA ESQUENA NO AGUANTA MÉS!!, ASSEU-TE!!

La nostra idea per a la cantina es fer un cartell per a que la gent s’assegui a ales cadires en comptes d’estar de peu o seure a la taula. Creiem que s’hauria de donar un bon ús de tot el mobiliari de la cantina.

DEPORTE y MEDIOAMBIENTE

Nuestro trabajo consiste en juntar algo divertido como el baloncesto y cuidar del medioambiente tirando la basura donde debe. Así que para que los niños de nuestro instituto no tiren la basura al suelo ponemos una canasta de baloncesto para llamar su atención. Y así tirarán la basura en su sitio.

QUE ET SEMBLA SI….

Uns cartells simples però que donin un missatge directe i fàcil d’entendre.

DONEM LI UN CANVI A LA CANTINA
LA MASCOTA DE LA CANTINA; EL XOBI

El nostre projecte consta d’una mascota amb el nom de Xobi que simbolitza la cantina. Es tracta de fer adhesiu que es puguin repartir per tot l’institut amb una imatge d’en Xobi i un logo, i això servirà per donar li un canvi a la cantina perquè la gent faci un bon ús de la cantina.

SAMARRETA PEL CANVI

És una samarreta blanca amb la frase “ Cuideu la vostra cantina “ i la part de darrere hi ha el logo del reciclatge. Aquesta samarreta està pensada perquè la gent quan vagi a comprar a la cantina la vegi i reflexioni abans de llençar els papers a terra o al contenidor equivocat.

REUTILITZA AMB GORRA

Hem creat una gorra cridanera, amb el logo de reciclatge perquè la gent reflexioni i s’ho pensi dos cops abans d’embrutar el món.

UN PETIT ESFORÇ POT SALVAR EL MÓN

Aquest treball consisteix en fer que les persones pensin més en el medi ambient i no el danyin, tirant brossa al terra. Un petit esforç que poden fer és portar-se la seva funda de l’entrepà i no portar paper de plata o plàstic.

LES BROSSES TAMBÉ TENEN GANA

El nostre treball consisteix en que els alumnes no llencin els papers per terra i els llencin a la brossa així la cantina estaria mes neta. La frase que nosaltres em escrit és “Les brosses tenen gana, alimenta-les “ com si els papers fossin el seu aliment.

PROJECTE NETEJA CANTINA

Un cartell amb una gran brossa de color verd, i unes lletres de color vermell on s’escriu: “llençar a la brossa”, aquest cartell té l’objectiu de fer que els alumnes, llencin a les escombraries i reciclin.

UTILITZEM LES CADIRES

La nostra idea ha estat posar una fletxa plastificada sobre la taula assenyalant a les cadires, dins d’aquestes hi ha un suggeriment que proposa asseure’s a la cadira en comptes de la taula. Per tal de cuidar i fer bon us de les instal·lacions de la cantina.

EI!!!! TÚ, SÍ TÚ, DEIXA DE PERDRE EL TEMPS. I VÉS A PRENDRE L’AIRE. QUE ET FA FALTA.

La proposta del cartell es sobre no seure a les cadires de la cantina. Bàsicament perquè tothom seu allà i no gaudeixen del pati ni del descans.