Visita a Empúries

Un curs més, els alumnes i professors de 1r d’ESO hem visitat la ciutat greco-romana d’Empúries. Hem passejat per l’antiguitat i hem pogut comprovar que s’han realitzat moltes reformes en el recinte. Cada cop ens costa menys imaginar-nos la vida dels nostres avantpassats amb les reproduccions que s’hi han fet en aquests darrers mesos.

També hem fet tallers de mosaics, de periodisme, d’enigmes…que ens han servit per conèixer millor algunes de les tasques de la vida quotidiana d’aquells personatges. Incloem articles periodístics dels nostres alumnes sobre el Déu de la medicina, Asclepi, a qui van conèixer molt bé.

També us deixem unes imatges de mostra per a veiam si us vénen ganes d’arribar-vos-hi.

Un dels grups

A les escales del temple d'Asclepi

Les professores de C. Socials de 1r ESO.

Asclepi

Era el déu grec de la medicina a l’edat antiga. Actualment és una estàtua restaurada que està feta de dos tipus de marbre que ja no es troben. Un d’ells és procedent de l’illa de Paros i l’altre del mont Panhel·lènic.

Museu d’Empúries, estàtua d’Asclepi ( feta per TV HISTO)

Asclepi

L’estàtua fa 2,20 metres d’alt, i antigament s’aguantava amb el bàcul (bastó) perquè estava feta cap endavant, per així fer més impressió a l’obrir la porta del temple. Avui en dia l’estàtua es troba al museu d’Empúries en una sala on està exposada però en l’antiguitat es podia trobar en un temple dedicat a la seva adoració. Hi havia un edifici que era un mena d’hospital i la gent per poder-se curar feien ofrenes a Asclepi. L’estàtua d’Asclepi va ser traslladada amb vaixell  a l’any 1909 a Barcelona perquè a Empúries no hi havia experts en història ni museus, el directiu de tot això va ser Puig i Cadafal. Al 2008 es va tornar a traslladar a Empúries per mitjà d’un camió.

TV HISTO 28/5/2010

Equip TVHISTO: Adrià Burniol, Jordi Gimènez, Guillem Chamorro, Carlota Guerrero, Marta Galisteo.

La vida d’Asclepi

Mitjà de comunicació: Televisió.

Nom del canal: TELE emporiae.

Els pares d’Asclepi eren Apol.lo (déu del Sol) i Coronis (princesa mortal de Tessàlia).

Quan Coronis estava embarassada d’Asclepi, Apol.lo li va dir a la seva germana Artemis que la matés per raons amoroses. Llavors, Artemis, tal com li va dir el seu germà, va matar a Coronis.

Apol.lo li va obrir la panxa a Coronis per tal de treure el seu fill Asclepi.

Apol.lo no se’n va fer càrrec del seu fill i li va donar a un centaure anomenat Quiró.

Quiró va criar  Asclepi com si fos el seu fill i li va ensenyar tot sobre la medicina.

Van passar els anys i a Asclepi el van anomenar déu de la medicina religiosa.

Marc Beltran, Borja Ruiz, Maria Contéh, Laura Cabanas, Roser Catà.