Assemblees gregues per perdre la por a parlar en públic

L’alumnat de primer de l’ESO, mentre estudiàvem la història de la Grècia antiga, vam fer un treball en el qual es recreaven les assemblees gregues.

Cada alumne/a havia de buscar a casa seva objectes que els grecs portessin quan feien les assemblees, ja que d’aquesta manera el treball seria més divertit i, a la vegada, més real. En les assemblees es van tractar dos temes molt importants: Les dones poden votar? Democràcia o monarquia?, sempre traslladant el discurs a l’època grega.

Els delegats de cada classe de primer de l’ESO van dividir en quatre grups els seus companys i companyes, intentant que tots els grups estiguessin igualats tant per notes, per amistats, per ambdós sexes, etc. Mentre, el docent de la matèria va escollir a dos alumnes de cada classe perquè fessin de presidents, els quals s’encarregaven de donar els torns de paraula.

Aquest treball es va fer per perdre la por a parlar amb públic, ja que d’aquí a uns anys, depèn del futur que cada alumne esculli, haurem de parlar davant de moltes persones. A la vegada, aprendríem a fer discursos que convencessin als altres i aprendrien a treballar amb grup.

Aquest treball ha donat una gran lliçó a tot l’alumnat, ja que, tot i estar en plena pandèmia mundial, no vol dir que no es puguin fer coses divertides. L’IES Llavaneres ho ha demostrat amb els treballs tan originals i divertits, seguint així tots els protocols, distàncies, mascaretes, etc.

A IES Llavaneres no es perd l’esperança. Tots som conscients del que està passant i que molta gent ho està passant molt malament, però això no és motiu per estar trist. Tots els alumnes hem trobat les parts positives de tot el que ha passat.

Marta Giralt i Alèxia Álvarez, 1r ESO