Exposició de Pere Casanoves

El dia 5 d’abril els alumnes d’Expressió Visual i Plàstica de 4t d’ESO van visitar l’exposició ‘Ritmes infinits’ de l’escultor mataroní Pere Casanoves al Museu de Can Caralt.

Van poder parlar directament amb l’artista i fer-li preguntes en relació a la seva obra i la d’altres artistes com Oteiza o Plensa, que realitzen les obres al seu taller d’escultura de Mataró.

Concurs de Triples Robòtic

El passat 22 de març, els alumnes de tecnologia i informàtica de 4t de l’ESO van presentar el seu projecte en comú: uns robots que juguen a bàsquet!

Els robots, que es podien controlar a través d’una aplicació creada amb AppInventor per els alumnes d’informàtica, tenien una petita catapulta automatitzada amb Arduino, construïda per els alumnes de tecnologia.

Els alumnes van fer una petita demostració a l’hora del pati realitzant un concurs de triples entre els equips formats pels diferents blocs. Els robots van funcionar, però el que va fallar va ser la punteria dels humans. L’equip verd va ser el campió amb un únic triple, ja que els equips vermell i taronja no en van encertar ni una!

Després del concurs els alumnes de 4t van deixar provar els robots als alumnes d’altres cursos que estaven de públic, i van demostrar tenir millor punteria.

Concurs De Triples Robòtic

Projectes interdisciplinars 2n Trimestre

Proj. Interdisciplinars 1r ESO (2nT)

Dia PI

Dia PI (Jaume Llull)

;

Dia PI (Serena Vall)

Visita a les Coves del Toll

Moià, 29-11-2017.

El passat mes de novembre els alumnes i professors de C. Socials de 1r d’ESO vam viatjar fins al Moianès per tal de consolidar els nostres coneixements sobre la Prehistòria que, prèviament, ja havíem treballat a classe i, que en breu, reforçarem en un projecte interdisciplinar de fi de trimestre.

Vam visitar les coves neolítiques, vam entrar en cabanes reconstruïdes de l’època, vam aprendre a fer foc, vam analitzar cranis dels nostres avantpassats i, fins i tot, vam caçar amb la tècnica del tir en arc, com feia la gent del paleolític. Això sí, els animals eren de mentida.

De tot això us en deixem un assortit de fotos com a testimoni de la nostra experiència. Esperem que en gaudiu; nosaltres ja ho vam fer!!!

Visita A Les Coves Del Toll

Visita a l’INE 2n BAT

El passat 31 de gener de 2018 els alumnes i professors de 2n de batxillerat que cursen les matèries de Geografia i Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials, van visitar la seu de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) de Barcelona.
Es tractava de saber quines funcions s’hi realitzaven, quina projecció exterior tenia, què es necessitava per treballar-hi, fins a quines informacions podíem accedir… així com realitzar una part pràctica on érem nosaltres els qui elaboràvem les estadístiques.
Creiem que la visita va ser profitosa per a reforçar els coneixements que aprenem a l’aula.​

Visita A L’INE 2n BAT

Diada de la dona treballadora

El passat 8 de març, alumnes i professors de l’Institut ens vam solidaritzar amb la Diada de la Dona Treballadora i ens vam adherir a la lectura del Manifest que, gairebé simultàniament, s’estava llegint a la Plaça de la Vila del municipi. Aquí us en deixem un testimoni

Diada Dona Treballadora

Viatge a Itàlia 1r BAT

PISA – SIENA – VENÈCIA- ROMA

2 – 9 de febrer de 2018

Us deixem un recull de fotografies del viatge que van realitzar els alumnes de 1r de BAT el passat mes de febrer a Itàlia.

Viatge A Itàlia 1r BAT

Jornades Culturals 2018

Durant els dies 7, 8 i 9 de febrer l’activitat habitual de l’institut s’ha vist alterada per la realització de les jornades culturals (el dimecres 7 i el dijous 8) i la celebració del carnaval (el divendres 9). Els dos primers dies, mentre els alumnes de segon de batxillerat feien la presentació del seu Treball de Recerca i els de primer de batxillerat estaven de viatge a Itàlia, la resta de cursos han deixat els llibres i les classes per tal d’assistir a xerrades i tallers de temàtica molt diversa.

En els següents enllaços podeu accedir a les galeries fotogràfiques d’aquestes activitats:

Tallers i xerrades

Classe més culta

Concurs de comparses de carnaval

Sortida a la Neu 3r ESO

EL PORT DEL COMTE

El 5, 6 i 7 de febrer es va realitzar una sortida a la neu amb els alumnes de 3r de l’ESO a l’estació d’esquí del Port del Comte.

L’expedició es va trobar amb una nevada històrica, amb un gruix de neu de gairebé 1 m d’alçada, que va fer trontollar l’arribada a les pistes. Els alumnes van haver d’estar-se fins l’hora de dinar aturats a Solsona fins que les condicions meteorològiques fossin les òptimes per seguir el camí sense cap perill.

Un cop arribats al refugi tot va anar sobre la seda, i es van poder gaudir de les activitats programades: caminada amb raquetes de neu, esquí alpí o snowboard, i esquí de fons. Tot amb un paisatge bucòlic i una neu immillorable.

Sortida A La Neu 3r ESO