Crònica de la Sortida de 1r d’ESO al GOLEM

“L’alumnat de 1r d’ESO vam fer una excursió al GOLEM d’Arenys de Munt abans de Setmana Santa. És la primera sortida del curs i, encara que amb mesures de seguretat, vam poder gaudir d’una jornada excel·lent.

Primer de tot, dir que vam respectar en tot moment les mesures de seguretat recomanades. Per exemple, en comptes d’anar tot 1r d’ESO junts, ens vam dividir en 2 grups: 1r B i 1r C van anar dimarts 23, i 1r A i 1r D van anar dimecres 24. En tot moment es van respectar els grups bombolla de cada classe i, per això, a l’hora desplaçar-nos cap al rocòdrom, un grup bombolla anava a una meitat de l’autocar i l’altre grup en l’altra meitat.

Quan vam arribar a Arenys de Munt, ens vam dividir en els grups bombolla de cada classe. Una classe va fer escalada en un rocòdrom amb professors especialitzats i l’altre grup se’n va anar a un parc, a prop del rocòdrom a fer una activitat d’orientació amb altres professors.

Per fer el circuit d’orientació, vam anar a un parc anomenat ‘Can Jalpí’. Aquesta activitat consistia a aconseguir trobar totes les fites amagades al parc; estàvem dividits en grups de 5 o 6 alumnes, teníem un mapa amb les fites marcades i un temps d’una hora més o menys. En el mapa havíem d’apuntar les lletres de cada fita que anéssim trobant i, qui trobés les 10 lletres de cada fita i formés la paraula més llarga, guanyava el joc.

Després vam esmorzar i vam fer el canvi d’activitat; el grup d’orientació feia escalada i el grup d’escalada feia orientació.

Abans d’entrar a fer l’escalada, un noi prenia la seva temperatura a cada un de nosaltres i ens posava gel hidroalcohòlic. A l’entrar dins del rocòdrom, la classe ens vam dividir en 2 grups. Un grup feia escalada en el rocòdrom i l’altre grup feia un recorregut del tipus Via Ferrata per al sostre del rocòdrom on hi havia una tirolina. En tot moment anàvem assegurats amb arnès i cordes.

En acabar, vam descansar una estoneta en un parc i vam tornar cap a l’institut, altre cop respectant les mesures de seguretat.”

Martina Serra i Sofia Aragón. – 1r ESO C