L’alumnat de 2n ESO aprèn vela al Port Balís

L’alumnat de segon d’ESO durant dues hores a la setmana en aquest primer trimestre va al Port Balís per aprendre a anar amb vela. Setmanalment els alumnes arriben al Port Balís amb l’autocar que els espera fora de l’institut i quan hi arriben, allà ja els esperen els monitors experts en vela.

Seguidament es prepararen per a l’activitat, és a dir, es posen un salvavides i formen grups en funció de les barques que hi ha. Enguany, el grup es divideix en subgrups de 6 persones pels quatre velers. Després, tensen les cores i apugen les veles per estar llestos per sortir a la mar. El monitor, en aquest moment, els explica el funcionament, sobretot sobre com endinsar-se al mar. Per tenir un control de tot el que passa, els monitors utilitzen unes llanxes motores per anar guiant el grup.

L’alumnat assegura que hi ha molts moments de nervis, ja que sovint hi fa vent i no saben ben bé com dominar la situació. També afegeixen que “la vela es mou molt i hi ha moments de tensió entre els grups, però tot i això ens ho passem d’allò més bé”

Després d’acabar l’activitat, l’alumnat es canvia de roba als vestidors i torna amb l’autocar a l’institut.

Martina Serra i Sofia Aragón, 2n d’ESO.