Mar de plàstics

Els alumnes de 1r d’ESO, a la matèria de Visual i Plàstica, hem fabricat durant les últimes setmanes diversos animals marins amb plàstics reciclats.

Aquest segon trimestre estem treballant l’expressió tridimensional i concretament l’Art Povera (o Art Pobre). que consisteix en fabricar objectes i escultures amb materials pobres i/o reciclats, tot criticant algun aspecte negatiu de la nostra societat. Així doncs, a través de les nostres escultures, l’objectiu era conscienciar a la gent que, per culpa dels humans, milers i milers d’animals moren cada dia per culpa de tots els plàstics que hi ha dipositats al mar.

En aquesta activitat hem treballat en grup, de forma cooperativa i respectant les mesures sanitàries de seguretat. Cada persona del grup havia de portar plàstics reciclats de casa seva i materials necessaris per enganxar els plàstics com fil de pescar, cinta adhesiva, silicona, brides, etc.

La finalitat d’aquest projecte era exposar els nostres treballs al hall de l’institut per a fer reflexionar a la resta d’alumnat i professorat. L’exposició consta d’una explicació genèrica, així com de petites cartel·les individuals per a cada peça on hi ha la següent informació: el nom, els autors, les mides, els materials i una petita frase sobre la problemàtica dels plàstics. Aquesta activitat ens ha servit no només per practicar tècniques de plàstica, sinó també per conscienciar-nos del mal que estem causant a moltíssims animals que no tenen culpa de res només intenten viure. Potser cal que ens preguntem, què estem fent malament?

Adriana Alsina 1rD