Ja podem salvar vides

L’alumnat de quart d’ESO ha realitzat durant aquest últim mes un taller de primers auxilis per part d’en Jordi, un bomber especialitzat en aquesta branca de la sanitat.

El taller va començar amb la idea bàsica del PAS:

1. Protegir: cal assegurar-nos que la víctima no rebi més danys, així que hem de procurar protegir la zona. És important veure si la víctima està conscient i respira.
  2. Avisar: telefonar o avisar de la manera més ràpida possible als serveis mèdics. Pot ser que en aquest pas els serveix mèdics ens facin preguntes o ens donin alguna recomanació per poder començar amb el següent pas.
  3. Socórrer: si els serveis mèdics ho aconsellen o ho veiem oportú, haurem d’aplicar un seguit de primers auxilis. Algunes de les tècniques que ens poden recomanar són la tècnica de la RCP amb l’ajuda d’un desfibril·lador que podem trobar a llocs públics, o bé, fer-ho amb manualment junt amb el conegut “boca boca”.

En tots aquests passos, és important tenir en compte no fer moviments bruscos a la víctima, ja que li podríem provocar més lesions o empitjorar la ferida. És recomanable esperar a l’ambulància i deixar que els experts facin la seva feina.

La rebuda d’aquest taller ha estat molt positiva per l’alumnat, ja que qualsevol de nosaltres en qualsevol moment ens podem trobar en una situació que requereixi aquesta formació bàsica.

Alumnat de 4tD