La roba no té génere

El 4 de novembre l’alumnat de l’IES Llavaneres va anar a l’institut amb faldilla i, el 10 del mateix mes, maquillats i maquillades. Aquesta iniciativa neix per recolzar en Mikel, un noi de Bilbao que, per anar vestit amb faldilla, un dels seus professors el va convidar a anar al psicòleg del centre escolar.

“A tercera hora interrumpieron la clase y me llevaron al psicólogo. Me preguntó si yo me sentía chica y le dije que no, que no me pongo ningún género y si tengo que poner uno, soy tío”.

Mikel

Amb aquest acte l’alumnat vol conscienciar al seu entorn que la roba no té gènere i que un noi pot portar faldilla si així ho vol. Aquesta iniciativa no només és d’aquest institut, sinó centenars d’adolescents de tota Espanya s’han mobilitzat en símbol de denúncia.

Eva Nolasco, Maria Caudet i Paula Latorre (2n ESO C)